12 Ekim 2014 Pazar

İşte Benim B Planım!


Merhaba herkese,
Perşembe günü Anadolu Sağlık Merkezi'ndeki deri hastalıkları bölümündeki randvuma gittim. Doktorum saçlarımın görsel olarak sağlıksız olmadığını söyledi. Ben de ona 3 yıl öncesinde bunun iki katı saçım olduğunu ve bir sonraki 3 yıl için saç kaybımı öngörerek bu kontrole geldiğimi açıkladım. Bakınız fotoğraflara...(Soldaki resim  4 yıl, sağdaki 2 yıl önce)













Bu da saçımın son hali. Soldaki fotoğrafta gördüğünüz sol ve sağdaki buklelerden arkada yok malesef. Sağdaki fotoğrafta da önceki açılmalar ortada...



Bir dizi kan testi istedi. (Testesteron, DHEA-s, TSH ve Tam kan sayımı) Ertesi gün sonuçlarımı görünce özellikle tam kan sayımında 3 maddenin düşük olmasına bağlı, hafif kansızlık/demir eksikliği bulgusu ile demir hapına başladım. (ferro sanol) 3 ay boyunca her gün içeceğim. 

Neler yapacağıma gelmeden önce doktora, birçok bayanın aklındaki soruları ve uygulamaları danıştım. Örneğin bepanten, bemix ve badem yağı kürü. Doktor bey, dışarıdan hiç bir karışımın dökülmeyi engelleyemeyeceğini belirtti. Buna ısırgan otu, sinameki, doğum kontrol hapı eklenmiş şampuan da dahil :)

Saç dökülmesinin içten tamir edilebileceğini, çünkü buna sebep olan şeyin içimizde olduğunu söyledi. Eeeee mantıklı aslında ama beni uygulayacağım kürlerden vazzgeçirdi mi? Hayır :)

Ben de hem içten hem dıştan saçlarımı desteklemeye karar verdim. 

Dıştan yani saç bakımı olarak neler yapmaya başladım, hemen maddeliyorum:

  • Haftada bir ısırgan otu+karanfil kürü
  • Haftada bir HC Complex bakım yağı
  • Çam terebentinli Gliss şampuan
İçten neler takviye edeceğim, onları da ekliyorum:
  • Demir hapı(ferro sanol), günde 1 adet 
  • Solgar Formula SNH, günde 2 adet
  • Isırgan otu çayı, günde 2 fincan
  • Pekmez, günde bir çorba kaşığı
Azmettim, bakalım sonuç ne olacak.
Tarifler bir sonraki postta :)

Sevgiler
Süpürge



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder